Dil12112023

Darrera actualitzacióDim, 05 Des 2023 9am

Back Estàs aquí:Inicio Tecnologies físiques Ofertes tecnològiques Generació d´hidrogen per electròlisi de l´aigua amb baix consum energètic i alta eficiència

Generació d´hidrogen per electròlisi de l´aigua amb baix consum energètic i alta eficiència

El CSIC i la Universitat Politècnica de València han desenvolupat un sistema d'electrohidròlisi per obtenir hidrogen amb una innovadora estructura dels elèctrodes. Permet maximitzar la reacció, reduint el voltatge necessari i el consum energètic de la reacció.

L'electròlisi de l'aigua pot servir per produir hidrogen evitant la generació de subproductes contaminants

El CSIC i la Universitat Politècnica de València han desenvolupat un sistema d'electro-hidròlisi que, gràcies a una innovadora estructura dels elèctrodes, permet concentrar el camp elèctric a les zones desitjades per afavorir la reacció de dissociació de l'electròlit, maximitzant l'eficiència de la reacció i reduint així el voltatge necessari i el consum energètic de la reacció.

Ara, l'equip busca empreses interessades en la llicència de la patent per aplicar el desnvolupament en processos industrials electroquímics o de generació d'hidrogen per electro-hidròlisi.

L'electrohidròlisi és actualment el mètode més utilitzat per a l'obtenció d'hidrogen, considerat com el combustible del futur, ja que no genera CO2 a la seva combustió.

L'electro-hidròlisi consisteix en la separació de l'aigua en el seus elements, hidrogen i oxigen, quan s'aplica un corrent elèctric extern (electricitat provinent de renovables).

Es tracta d'un procés que encara és car per la quantitat d'energia que requereix i perquè no és prou eficient. Per afavorir la transició energètica calen mètodes que permetin maximitzar l'eficiència i minimitzar el cost de producció en l'obtenció d'hidrogen.

Es redueix el voltatge requerit,  s'afavoreix la reacció d'electro-hidròlisi i s'aconsegueix disposar d'elèctrodes més petits o fins sense que això suposi un problema de robustesa o resistència mecànica

Científics del CSIC i la Universitat Politècnica de València han dissenyat una nova forma d'estructurar els elèctrodes que permet maximitzar la concentració del camp elèctric a les regions d'interès, més enllà de la superfície dels elèctrodes. Amb aquesta solució, es redueix el voltatge requerit i s'afavoreix la reacció d'electro-hidròlisi. Alhora, s'aconsegueix disposar d'elèctrodes més petits o fins sense que això suposi un problema de robustesa o resistència mecànica d'aquests elèctrodes.

A més, el mètode proposat és prou versàtil de manera que es pot adaptar a diferents maneres de disposar els elèctrodes, en funció de les necessitats específiques de cada cas. El camp principal d'aplicació és l'electro-hidròlisi d'aigua per a la generació d'hidrogen gas, que es pot fer servir com a combustible net sense emissions de CO2. No obstant això, altres possibles camps d'aplicació inclouen la deposició d'àtoms a superfícies o capes, la reducció electroquímica del CO2 a metanol, o la síntesi química de diferents molècules.

Contacte:

Marc Escamilla
Vicepresidència Adjunta de
Transferència del Coneixement - CSIC
Tel.: 96 161 29 95
Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.