Un projecte crearà un nou format de cursos massius on line

L'Institut d'Investigació en Intel·ligència Artificial (IIIA CSIC) participa en el projecte nanoMOOCs amb l’objectiu de crear un nou format audiovisual amb funcionalitats tecnològiques avançades, que permetrà, entre d’altres, captar les emocions dels participants. Forma part de la Comunitat RIS3CAT Mèdia, que compta amb finançament de ACCIO.

El projecte NanoMOOCs està enfocat a crear un nou format de cursos massius on line (imatge: CsicCat). Ens avorrim molt quan fem un curs per Internet? Quins vídeos ens han semblat més apassionants? Fem cara d’angoixa quan fem un test d’avaluació per Internet? Podem certificar que l’estudiant ha assolit les competències?

Aquestes i d’altres preguntes són les que formula el projecte nanoMOOCs, que lidera la UPF i que compta amb la participación d’experts de l’Institut d’Investigació en Inteligència Artifical del CSIC, la Universitat Oberta de Catalunya, la Universitat de Catalunya, i de les empreses Lavinia Next, Edebé i el Grupo Ormo.

Els nanoMOOC provenen de la hibridació dels Massive Open Online Courses que ja fa uns anys han inundat Internet i revolucionat l’aprenentatge en línia. Dels primers MOOC, llargs en durada i densos en continguts, s'ha après que escurçant-los i centrant-los només en una competència es pot fer que el procés d’aprenentatge sigui més efectiu. Aquesta és la particularitat central del nanoMOOC: centrar-se en un contingut molt concret (una competència) i un temps breu (una setmana).

A banda del format, el nanoMOOC també inclou mòduls tecnològics avançats com el detector d’emocions, a partir de tècniques de visió per computador, certificació amb blockchain, intel·ligència artificial o gamificació avançada a banda de continguts d’alta qualitat. Per tant, els nanoMOOC van molt més enllà dels cursos en línia tradicionals i representen un nou repte educatiu i formatiu que explora diversos mercats.

En el marc del projecte nanoMOOC, es duran a terme quatre experiències pilot en àmbits que van des del turisme experiencial, nutrició, salut, petit i mitjà comerç, educació STEM o producció i consum de transmèdia. De fet, aviat s’obrirà un ‘call for nanoMOOC’ entre els experts de les organitzacions participants al projecte.

Les tres empreses del projecte veuen els nanoMOOC com un element que afegeix valor als productes digitals existents o simplement com a possibles nous productes o línies de negoci a explotar. El projecte també ha de servir per idear models de negoci per monetitzar aquest nou format audiovisual.

El projecte nanoMOOC forma part de la Comunitat RIS3CAT Mèdia, que agrupa trenta-cinc empreses, administració, centres tecnològics i universitats al voltant de les indústries culturals i creatives, i està parcialment finançada per ACCIÓ com a part de la seva estratègia d’articular una política d’innovació i aliances en aquest sector.

FaLang translation system by Faboba